logo SZ NR 1 w Kłobucku

Dnia 25 maja 2023 r. trzeciego dnia naszej wyprawy poznaliśmy największe atrakcje Zakopanego.

Wiemy czym charakteryzuje się ”styl zakopiański” w budownictwie. Pani przewodnik oprowadziła nas po ,,Jaszczurówce”. W Atmie przybliżyła nam życie i twórczość Karola Szymanowskiego, wysłuchaliśmy opowieści o kompozytorze, który pokochał Zakopane, podhalańską architekturę i muzykę do tego stopnia, że postanowił tu osiąść. Wizyta na Pęksowym Brzysku była okazją do przypomnienia wybitnych postaci związanych z Zakopanem. Odwiedziliśmy groby Kornela Makuszyńskiego, Kazimierza Przerwy Tetmajera i legendarnego Sabały. Zwiedziliśmy najstarszy zakopiański kościół murowany pw. Świętej Rodziny. Na naszej trasie znalazły się historyczne budynki Zakopanego: Muzeum Tatrzańskie, drewniany budynek Zespołu Szkół Budowlanych, ,,Dworzec Tatrzański”- siedziba oddziału PTTK. Miłośników sportów zimowych zachwyciły skocznie narciarskie. Zakopiańską przygodę dopełniliśmy wjeżdżając na Gubałówkę. Oczarowała nas tatrzańska panorama, którą podziwialiśmy idąc w stronę Butorowego Wierchu. Jak zwykle dużą atrakcją był zjazd wyciągiem krzesełkowym. Pełni wrażeń po pysznym obiedzie, na którym nie zabrakło „gruli” wyruszyliśmy w stronę domu. Jadąc zmodernizowaną Zakopianką podziwialiśmy nowoczesne rozwiązania drogowe: liczne estakady i nowoczesny tunel pod górą Luboń Mały.