Nie bez znaczenia jest fakt, iż takie doświadczenie pozwoliło młodzieży nabrać pewności siebie i odnależć się w zupełnie nowej dla nich sytuacji i mimo bariery językowej, ustalić dobre relacje z personelem organizacji przyjmujących. Udział w projekcie to jednak nie tylko odbycie stażu - to również możliwość uczestniczenia w przygotowaniu kulturowo-językowo-pedagogicznym, w ramach którego zorganizowano dla uczniów 60 godzin dodatkowych zajęć. Podczas tych zajęć młodzież przygotowywała się do wyjazdu na staż pod względem językowym, uzyskała też mnóstwo wskazówek, jak radzić sobie przez miesiąc w obcym kraju, z dala od rodziny i szkoły. Opiekę językową i pedagogiczną projektu zapewniła nauczycielka języka francuskiego – p. Olga Biernacka. O kulturze Francji uczniowie dowiedzieli się wiele na zajęciach, przede wszystkim jednak podczas wycieczki do Paryża, od której pobyt we Francji się rozpoczął. Nasi stażyści mieli jednak możliwość nie tylko zwiedzania zabytków stolicy, ale także podziwiania osobliwości miasta, w którym odbywali praktyki – Montlucon, położonego w Masywie Centralnym w regionie Owernia.
Na zakończenie stażu młodzież otrzymała certyfikaty od organizacji pośredniczącej – Aformac’u, a także organizacji przyjmujących uczestników na staż. Szkoła nasza we współpracy z francuskimi pracodawcami, przygotowała dla uczniów dwujęzyczne dokumenty Europass Mobilność, które zwiększą ich szanse na rynku pracy w całej Europie.
Opiekę nad uczniami w miejscu praktyk sprawowały: p. Olga Biernacka i p. Anna Wiśnik.
Do wiadomości podała mgr Kamila Bogacz-Bugaj – koordynator projektu









