logo SZ NR 1 w Kłobucku

06.06.2023. Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od pieszej wędrówki po górach. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się całą grupą na szlak prowadzący na najwyższy szczyt Gór Sowich czyli „Wielką Sowę” (1015m npm).

Jak się okazało podejście było dość strome, ale wszyscy podołali. Po zejściu ze szlaku wyjechaliśmy do Walimia aby zwiedzić „Sztolnie Walimskie” czyli tunele wydrążone w skałach, zbudowane przez Niemców w czasie II wojny światowej rękoma więźniów obozów koncentracyjnych.
W godzinach popołudniowych przyjechaliśmy do Wałbrzycha aby zwiedzić Muzeum - Kopalnię Węgla Kamiennego. Przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiedział o pracy górników pod ziemią Mogliśmy zapoznać się z urządzeniami górniczymi wykorzystywanymi w pracy kopalni, a także spacerować prawdziwymi korytarzami kopalni. Zwiedzanie zakończyliśmy na wieży widokowej na terenie kopalni, z której podziwialiśmy panoramę miasta i widoki na okoliczne góry.
Wieczorem kolację spędziliśmy przy wspólnym ognisku i co najważniejsze pogoda dzisiaj dopisała.
Jutro ostatni dzień wycieczki.